Gorilla i taket

Av og til lurer jeg på om jeg er iferd med å bli en grinebiter. For når jeg går forbi Ark på Oslo S, nede ved Flytoget der, og ser at det står «10 på top» med én p, altså ikke med to, slik det skal være, men med én, da nøyer jeg meg altså ikke med å riste på hodet og tenke at hvor skal dette ende, når ikke engang de som arbeider med bøker kan skrive. Nei, jeg tar opp mobilen, skrur på kameraet og tar et bilde, slik at jeg kan skrive en sur bloggpost om det når jeg kommer hjem.

Det er ikke bra.

Men så, heldigvis, da jeg hadde våknet opp i dag tidlig, fikk jeg øye på en gorilla i taket. Ikke en eledille, ikke en krokofant, ei heller en grevling, men altså en gorilla i taket. Det betyr forhåpentligvis at jeg ikke fullstendig har mistet den barnlige og fantasifulle delen av meg selv som jeg er så glad i.

Kan du også se gorilla?

2 kommentarer om “Gorilla i taket

Legg igjen en kommentar

