Drittpreik

hot sex

Selvfølgelig stanser jeg opp når noen har satt opp en snakkeboble midt ute på gresset. Og ikke hvor som helst ute på gresset: Rett oppi hundebæsjen. «Det er ikke jeg som er en drittsekk. Det er eieren min.»

Deretter ble jeg stående og la meg imponere over hvor godt laget den var. Noen har altså laget en snakkeboblemal på dataen, skrevet den ut, skrevet en velformulert beskjed inni, klippet den ut, festet den på en pinne og deretter lett etter en hundebæsj å sette den på. Eller heller: Hatt den liggende klar i en veske eller sekk, til å bruke når vedkommende fant en hundebæsj. Bortenfor lå en annen bæsj med en snakkeboble der det sto: «Her ligger jeg fordi bikkja driter i gresset og eieren driter i parken.»

Andre gangen jeg gikk forbi hadde jeg heldigvis med kamera. Da la jeg også merke til nettadressen som på fiffig måte var en del av snakkeboblen: talkinshit.wordpress.com

Hjemme tastet jeg inn adressen, og der leser jeg at det er en byomfattende kampanje som pågår. De som setter ut skitskiltene har så langt gjort det i Nydalen, Stensparken, Vika, Sofienbergparken, på Kuba og St. Hanshaugen. Slik beskriver de seg selv:

«Vi er talsmenn for etterlatt hundebæsj. Vi tar opp kampen mot ansvarsløse hundeeiere ved å gi ekskrementene en stemme!»

De har til og med et manifest:

«Det er på tide at vi alle tar ansvar og gjør en innsats for å holde byen vår hyggelig. Vi ønsker å skape et offentlig forum for lufting av frustrasjon. På en humoristisk måte skal dette opplyse om ugrei plassering av hundebæsj og problematikken dette medfører. Mest av alt oppfordrer vi til et samarbeid mellom alle som vil gjøre et tiltak for omgivelsene. Sammen kan vi få sagt fra på vegne av bæsjen og oss selv!»

Klikker du der det står «Bli med!» kommer du til en side der du kan laste ned en tom snakkeboble som du så kan skrive ut, klippe ut og skrive en beskjed på. Deretter teiper du den på en grillpinne og plasserer den ved en etterlatt og fornærmet bæsj.

3 kommentarer om “Drittpreik

Legg igjen en kommentar

