Ettertenksomme Aylar

aylar

Forleden trykket magasinet Massiv et intervju med Aylar der hun sa at hun vil ta fordypning i realfag. I den samme saken kommer det frem at hun endelig har funnet seg selv.

«Jeg har hatt en tragisk barndom og generelt et tragisk liv, men i dag føler jeg meg lykkelig, og med utdannelsen på plass tror jeg også at jeg sikrer meg en slags evig lykke,» sier hun. Ingenting er jo bedre enn det. Og ettersom jeg akkurat har lært at Sigurd Evensmo kalte seg moralist og var stolt av det, så legger jeg nå all ironi til side og spør: Hvem er det som har hausset opp Aylar ved å gi henne metervis med spalteplass? Hvem er det som har forsøkt å gjøre livsstilen hennes til et forbilde for ungjenter? Hvem er det som har tatt agnet hver gang hun har gjennomført det hun nå kaller «lite gjennomtenkte pr-stunts»? Hvem er det som flere ganger har tatt avgjørelsen at nå er det på tide å intervjue og ta bilder av Aylar igjen? Og ikke minst: Hva har ligget bak alt dette? Hvilket syn på hva som er pressens oppgave?

Odd Nerdrum har sagt at å få pressedekning i Norge er som å pisse i medvind. Når Aylar nå sier at hun skammer seg over episoden der hun og Lene Alexandra skrøt på seg en natt med Robbie Williams bare for å få oppmerksomhet, bør det sette i gang noen tanker hos dem som ga henne denne oppmerksomheten. Eller skal det kun være opp til Aylar å fremstå som den ettertenksomme?

Legg igjen en kommentar

