Hvor er kameraet mitt?

Nok en gang får jeg en påminnelse om at man alltid, alltid, alltid må ta med kameraet når man går hjemmefra, for du vet aldri når det dukker opp et motiv. Jeg sitter på kaffebaren Javelin, oppvaglet foran vinduet på nøyaktig samme måte som «bloggkommentatormauren» i Rocky-stripen nedenfor, og ser at sneen daler ned i Nannestadgata. Det er så idyllisk at jeg nesten får sukkersyke. De røde, gule og grønne trehusene får et lag melis på takene, fortauene blir hvite, bilene blir hvite. Også fabrikkpipen har fått en hvit topp. Skomaker Andersen, bakermester Snipp, fru Enebær og Stine er rett rundt hjørnet.

Og her sitter jeg og får ikke delt inntrykket med noen.

4 kommentarer om “Hvor er kameraet mitt?

  1. Fikk ikke delt inntrykket, sa du? Her lå M og jeg og sov vår lille formiddagslur etter frokost, mens landskapet utenfor ble helt transformert. Og da sitter du onside og kommenterer det hele. Jeg syns din levende beskrivelse var helt fantastisk – mye bedre enn åtte megapiksler klarer å formidle. Takk for at du glemte kameraet i dag!

    (For øvrig er jeg helt enig betraktningen om at man må alltid huske kamera – på de turene jeg har gått uten kamera i det siste, og dem har det vært mange av jf. pappaperm-statusen – så har det selvsagt vært en rekke gullmotiver som har fått stå udokumentert i Flickr-strømmen min.)

  2. hei det blir spennende å lese hva du mener og tenker om aktuelle saker. stemning med den første snøen, like fint hvert år! tidelibom.

Legg igjen en kommentar

